Hellenic Coast Guard
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.



 
ΑρχικήΑρχική  ΦόρουμΦόρουμ  ΑναζήτησηΑναζήτηση  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  
Σημαντικό -- Exclamation ΠΡΟΦΙΛ

 

 Γρι γρι Νυχτας

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Fisherman
Διαχειριστές
Διαχειριστές
Fisherman


Αριθμός μηνυμάτων : 686
Ημερομηνία εγγραφής : 08/07/2012
Τόπος : ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Γρι γρι Νυχτας Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Γρι γρι Νυχτας   Γρι γρι Νυχτας Icon_minitimeΤετ 11 Ιουλ 2012 - 5:49

Γρι γρι Νυχτας


ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
ΒΔ από 23-03-1953 Ισχύει σε όλη την επικράτεια
ΒΔ 445-1963 Περί διαστάσεων ματιών διχτύων (Ημέρας-Νύχτας)
ΒΔ 764-1969 Τροποποίηση ΠΔ 445-1963 ως προς τις διαστάσεις ματιών Γρι-Γρι Νύχτας
ΠΔ 25-1993 Τροποποίηση ΒΔ 23-03-1953 (Περί κυκλικών διχτύων Γρι-Γρι)
ΚΑΝ. (ΕΚ) 1667/2006 Κοινοτική νομοθεσία.
ΥΑ 162570-07 Εφαρμογή ΚΑΝ.1967-07 ΓΡΙ-ΓΡΙ
ΥΑ 9131.4/2/2012
Ειδικές Άδειες Μικρών Πελαγικών Για Γρι-Γρι

Το συγκρότημα ενός γρι-γρι νύχτας αποτελείται από:
Ένα σκάφος ξύλινο ή σιδερένιο με μηχανή που ρίχνει και ανεβάζει το σχετικό δίχτυ.
Ένα μικρότερο σκάφος χωρίς μηχανή (δευτεροκάικο), εντός του οποίου τοποθετείται το δίχτυ. (Πολλά σκάφη σήμερα δεν χρησιμοποιούν το δευτεροκάικο)
Μικρές βάρκες χωρίς μηχανή εντός των οποίων είναι τοποθετημένες οι λάμπες λουξ, ή φέρουν εντός του κυρίου σκάφους ειδικές πλωτές σχεδίες πάνω στις οποίες βρίσκονται τοποθετημένες οι λάμπες λουξ (ρομπότ). Σήμερα χρησιμοποιούνται σχεδόν στην πλειονότητα τους μόνα τα ρομπότ.

ΤΡΟΠΟΣ ΑΛΙΕΙΑΣ
Στο πάνω μέρος του διχτύου , υπάρχουν φελλοί και στο κάτω μολύβια ώστε να στέκεται όρθιο μέσα στο νερό. Κοντά στα μολύβια, το δίχτυ έχει και σιδερένιους χαλκάδες, μέσα από τους οποίους περνάει ένα γερό συρματόσχοινο.
Οι λάμπες λουξ φουντάρονται νωρίς το βράδυ σε διαφορετικά σημεία ανάβονται και με το εκτυφλωτικό τους φως, μαζεύουν τα αφρόψαρα γύρω τους.
Όταν συγκεντρωθούν αρκετά ψάρια γύρω από το ρομπότ (μπορεί να εντοπίζονται και με ηχοβολιστικό μηχάνημα), τότε το καΐκι ρίχνει περιμετρικά της λάμπας το δίχτυ προκειμένου να ζωστούν τα αφρόψαρα διαγράφοντας ένα μεγάλο κύκλο. Μόλις ολοκληρωθεί το ζώσιμο των ψαριών αρχίζει η διαδικασία του στιγκαρίσματος του κάτω μέρος του διχτύου στο σημείο που φέρονται οι χαλκάδες και το συρματόσχοινο, μετατρέποντας όλο το δίχτυ σε ένα τεράστιο χωνί, μέσα στο οποίο βρίσκονται εγκλωβισμένα τα ψάρια που είχαν μαζευτεί κοντά στη λάμπα λουξ. Με γρήγορο μάζεμα του πάνω μέρος του διχτύου τα ψάρια περιορίζονται σε μικρότερο μέρος αυτού τον ονομαζόμενο σάκο, ώστε από κει και πέρα να είναι εύκολο το μάζεμά τους στο σκάφος.
Τα σκάφη που δεν χρησιμοποιούν δευτεροκάικο, ρίχνουν στη θάλασσα την μία άκρη του διχτύου με μία σημαδούρα, κάνει και πάλι ένα μεγάλο κύκλο γύρω από το ρομπότ και επιστρέφει και ξανασυναντά την σημαδούρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΧΤΥΩΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ

* Σύμφωνα με το άρθρο 12 και σε συνδυασμό με Παράρτημα ΙΙ του Κανονισμού (ΕΚ) 1967/2006, τα κυκλωτικά δίχτυα (γρι γρι ημέρας) πρέπει να έχουν μήκος, τουλάχιστον οχτακόσια (800) μέτρα και άλτος τουλάχιστον εκατόν είκοσι (120) μέτρα. (Οι τιμές μήκους και άλτους που αναφέρονται είναι οι μεγαλύτερες που μπορούν να χρησιμοποιούνται).

* Τέλος σύμφωνα με το άρθρο μόνο του Β.Δ 764/69 τα χρησιμοποιούμενα κυκλικά δίχτυα γρι γρι νύχτας εφόσον είναι κατασκευασμένα από πλαστική ύλη θα πρέπει να έχουν διαστάσεις ματιών τουλάχιστον επτά (07) χιλιοστά σε ολόκληρο το δίχτυ. Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 5 του
Κανονισμού (ΕΚ) 1667/2006, ελάχιστο μέγεθος ματιών για τα κυκλωτικά εργαλεία είναι τα δεκατέσσερα (14) χιλιοστά ή επτά (07) με την εθνική νομοθεσία.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ

* Σύμφωνα με το Π.Δ 25/93 (ΦΕΚ 09/05-02-93) απαγορεύεται η αλιεία με κυκλικά δίχτυα νύχτας :
Το χρονικό διάστημα από 15 Δεκεμβρίου μέχρι τέλος Φεβρουαρίου του επομένου έτους.
Σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από οποιαδήποτε ακτή. (ΣΧΗΜΑ 1)
Σε απόσταση πεντακοσίων (500) μέτρων ακτινοειδώς από τις σταθερές αλιευτικές εγκαταστάσεις των θυννείων, εφόσον αυτές βρίσκονται σε λειτουργία.
Σε απόσταση χιλίων (1000) μέτρων από τα στόμια των ιχθυοτροφείων εφόσον αυτά είναι ανοιχτά για εσοδεία.
Εφόσον γίνεται χρήση των κυκλικών διχτύων ως συρομένων.
Σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 3 του Κανονισμού (ΕΚ) 1967/2006, απαγορεύεται το καλάρισμα οποιουδήποτε τύπου κυκλωτικού διχτύου σε απόσταση μικρότερη των τριακοσίων (300) μέτρων ή από την ισοβαθή των πενήντα (50) μέτρων.
Τέλος θα πρέπει να τονίσουμε ότι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία το βάθος των πενήντα (50) μέτρων θα πρέπει να βρίσκεται έξω από το όριο των εκατό (100) μέτρων απόστασης από την ακτή, αφού σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων απαγορεύεται παντελώς η αλιεία με κυκλωτικά δίχτυα ανεξαρτήτου βάθους.
Κατά την πανσέληνο δύο μέρες πριν και δύο μετά από αυτή.
Τα γρι-γρι δεν τοποθετούνται σε βάθη μικρότερα από το 70% του συνολικού κατακόρυφου ύψους τους, όπως αυτό μετράται στο παράρτημα ΙΙ του παρόντος κανονισμού.
Κάθε Σάββατο και την επομένη της πανσελήνου Κυριακή, στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού κόλπου που περικλείεται εσωτερικά της νοητής γραμμής που ενώνει το ακρωτήριο Σούνιο του νομού Αττικής με το ακρωτήριο Σκύλαιο του νομού Αργολίδος.
Εφόσον η ένταση της φωτεινής πηγής υπερβαίνει τα δύο χιλιάδες (2000) κεριά, ανά μονάδα φωτισμού (ρομπότ ή λέμβο). Πολλές φορές παρατηρείται το φαινόμενο να αγκυροβολούνται τα ρομπότ, χάριν ευκολίας, όχι με μικρές άγκυρες αλλά με πέτρες δεμένες με σχοινιά, τα οποία στη συνέχεια κόβονται με αποτέλεσμα οι πέτρες να παραμένουν στο βυθό και τα σχοινιά να επιπλέουν στην επιφάνεια της θάλασσας.
Αυτή η πρακτική δημιουργεί αφενός κινδύνους στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας (επιπλέοντα σχοινιά) και αφετέρου προκαλεί, αλλοίωση της μορφολογίας του βυθού και διατάραξη του θαλάσσιου υποσυστήματος, από τη συσσώρευση μεγάλου αριθμού από πέτρες στο βυθό. Γι’ αυτό η αγκυροβολία θα γίνεται, όπως προαναφέραμε μόνο με άγκυρες οι οποίες θα πρέπει να φέρονται επί του σκάφους σε αναλογία με τα φέροντα ρομπότ. Σε περίπτωση που διαπιστώνονται τέτοιες παραβάσεις θα επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις για παράβαση της παραγράφου (α) του άρθρου 127 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Πειραιά ή του άρθρου 296 του ΓΚΛ για την υπόλοιπη Ελληνική επικράτεια.
Οι χρησιμοποιούμενες από το γρι γρι φωτεινές πηγές (ρομπότ) θα πρέπει ανά τακτά διαστήματα να ελέγχονται και ως προς την επιτρεπόμενη ένταση φωτός που αποδίδουν (φωτομέτρηση). Σε περίπτωση που στοιχειοθετηθεί παράβαση με αυτή την αιτιολόγηση θα πρέπει για τη σωστή στοιχειοθέτησή της να γίνεται μέτρηση με τη χρήση φωτομέτρου και να συνταχθεί σχετικό πρακτικό φωτομέτρησης (αποτελεί επιπρόσθετα θετικό στοιχείο η συνυπογραφή του κυβερνήτη του αλιευτικού στο εν λόγω πρακτικό κατά τη φωτομέτρηση). Σημειώνεται ότι το κάθε ρομπότ μπορεί να φέρει και δύο λάμπες αρκεί η συνολική ένταση να μην ξεπερνά τα δύο χιλιάδες (2000) κεριά. Τέλος σύμφωνα με το Π/Δ 1095/77 (ΦΕΚ 356Α /77) επιτρέπεται η χρησιμοποίηση υποβρυχίου φωτός υπό των γρι γρι νύχτας κατά τη φάση ανελκύσεως των διχτύων.
Εφόσον ο αριθμός των ρομπότ υπερβαίνει τα πέντε (05).
Εφόσον το χρησιμοποιούμενο φως (λουξ) δεν καλύπτεται από πάνω με καταυγαστήρα.

ΔΙΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΙ ΓΡΙ ΝΥΧΤΑΣ

Το γρι γρι νύχτας δεν δύναται να αλιεύει κατά τη διάρκεια της ημέρας ακόμη και στην περίπτωση που επιχειρείται αλιεία μεταναστευτικών ψαριών και κατά συνέπεια μια τέτοια ενέργεια αποτελεί παράβαση των διατάξεων του άρθρου 1 του Β.Δ 23-03-1953 και επισύρει τις κυρώσεις που προβλέπονται από το άρθρο 11 του ΝΔ 420/70 όπως αντικαταστάθηκε αρχικά από την παράγραφο 3 του άρθρου 3 του Ν. 1740/87 (ΦΕΚ 221Α), ακολούθως αντικαταστάθηκε εκ νέου από την παράγραφο 2 του άρθρου 9 του Ν.2040/92 (ΦΕΚ 70Α) και η παράγραφος 1 αυτού (του άρθρου 11) αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 1 του άρθρου 8 του Ν. 2332/95 (ΦΕΚ 181Α).
Όπως αναφέραμε σε προηγούμενες παραγράφους τόσο το γρι γρι νύχτας όσο και το ημέρας δύναται να χρησιμοποιούν και άλλο σκάφος ονομαζόμενο δευτεροκάικο το οποίο αποτελεί εξοπλισμό του γρι γρι και δεν απαιτείται ειδική άδεια από την Υπηρεσία. Φέρει το όνομα και τον αριθμό νηολογίου του γρι γρι στον εξοπλισμό του οποίου ανήκει ενώ όσον αφορά τις διαστάσεις του και την ιπποδύναμη της μηχανής του δεν υπάρχει περιορισμός, αλλά αυτονόητο είναι ότι εφόσον είναι βοηθητικό σκάφος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και να έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη από το γρι γρι. Συνοδεύει πάντα το κύριο σκάφος ενώ αποτελεί παράβαση να αλιεύει μόνο του αφού δεν είναι εφοδιασμένο με ανεξάρτητη άδεια.
Τέλος σύμφωνα με την ΥΑ 9131.4/2/2012 «Εφαρμογή Καν (ΕΚ) 1967/2006 με την υιοθέτηση Σχεδίου Διαχείρισης αλιείας μικρών πελαγικών ειδών γαύρου (Engraulis encrasicolus) και σαρδέλας (Sardina pilchardus) που διενεργείται με το αλιευτικό εργαλείο γρι γρι», πλέον τα σκάφη θα πρέπει να εφοδιάζονται με τις απαιτουμενες από την νομαθεσία Ειδικες άδειες μικρών πελαγικών ψαριών.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Γρι γρι Νυχτας
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Hellenic Coast Guard :: Ενότητες :: Αλιεία :: Επαγγελματική Αλιεία :: Νομοθεσία-Βοηθήματα-
Μετάβαση σε: