Hellenic Coast Guard
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.



 
ΑρχικήΑρχική  ΦόρουμΦόρουμ  ΑναζήτησηΑναζήτηση  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  
Σημαντικό -- Exclamation ΠΡΟΦΙΛ

 

 Μηχανότρατα

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Fisherman
Διαχειριστές
Διαχειριστές
Fisherman


Αριθμός μηνυμάτων : 686
Ημερομηνία εγγραφής : 08/07/2012
Τόπος : ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Μηχανότρατα Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Μηχανότρατα   Μηχανότρατα Icon_minitimeΤετ 11 Ιουλ 2012 - 7:56

Μηχανότρατα


ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
ΒΔ 917/66 Ισχύει σε όλη την επικράτεια
ΚΑΝ. 3440/84 Κοινοτική Νομοθεσία (Προσαρτήματα για δίχτυα Μηχανότρατας)
ΚΑΝ. 1967/2006 Κοινοτική Νομοθεσία (Χαρακτηριστικά εργαλείων Μηχανότρατας)
YA 9131.4/5/2011 Εφαρμογή ΚΑΝ. 1967/06 (Πρόσθετα μέτρα για Μηχανότρατα Ελάχιστη απόσταση από ακτή)

Μηχανότρατα είναι η γνωστή μας ανεμότρατα. Η διαφορά τους απλώς είναι ότι παλαιότερα χρησιμοποιούσαν σαν κινητήρια δύναμη τον αέρα. Με τον επαγγελ¬ματικό αυτό τρόπο αλιείας διχτυωτά εργαλεία (τράτες) σύρονται στο βυθό της θάλασσας από μηχανοκίνητα σκάφη που βρίσκονται σε κίνηση.
Οι σύγχρονες μηχανότρατες αποτελούνται οι περισσότερες από ένα γερό σι¬δερένιο ντιζελοκίνητο σκάφος, μήκους 30-45 μέτρων και πλάτος 7-8 μέτρων με σύνηθες εκτόπισμα από 200 μέχρι 450 τόνους. Η ιπποδύναμη των μηχανών τους ποικίλλει από 350 έως 750 ίππους.
Το σκάφος είναι εξοπλισμένο με βαρούλκα (βίντζια) που σκοπό έχουν να τρα¬βούν δίχτυα με μεγάλο βάρος και παίρνουν κίνηση συνήθως από την κινητήρια μηχανή του σκάφους.
Στις μεγάλες μηχανότρατες το βίντσι είναι είτε ηλεκτροκί¬νητο, είτε πετρελαιοκίνητο. Επίσης όλες οι μεγάλες και μέτριες μηχανότρατες για να μπορούν να ταξιδεύουν σε ανοιχτές θάλασσες είναι εξοπλισμένες με πολλά ναυτικά όργανα, πυξίδες, ραντάρ, πομπό ασυρμάτου, ραδιογωνιόμετρο, βυθόμετρο κ.ά.
Όπως όλα τα σκάφη που προορίζονται για εκμετάλλευση μακρινών αλιευτικών πεδίων, έτσι και οι μηχανότρατες διακρίνονται για τις καλές τους ναυπηγικές γραμμές.
Ο χώρος του καταστρώματος του σκάφους, λίγο πιο μπροστά από τη γέφυρα, καταλαμβάνεται από το Βίντσι της τράτας, ενώ ο υπόλοιπος χώρος ως το μεσόστεγό της πλώρης μένει, εκτός από τις εγκαταστάσεις για το πέρασμα των συρματόσκοινων του βιντζιού, ελεύθερος για τις εργασίες διαλογής και τακτοποίη¬σης των ψαριών.
Το δίχτυ της μηχανότρατας, μοιάζει με αυτό της συνηθι¬σμένης πεζότρατας, με τη διαφορά ότι είναι κατασκευασμένο με πιο ανθεκτικά και βαριά υλικά (χονδρά νήματα και συρματόσχοινα) και σέρνεται από το σκάφος στο βυθό, σε νερά βαθιά.
Αποτελείται από το σάκο, το κεντρικό τμήμα του και τις μπάντες (φτερά). Ο σάκος είναι από διπλό χοντρό δίχτυ, ενώ ο πυθμένας του σάκου λέγεται «πετσάλι» . Κατά μήκος του κάτω μέρους του κεντρικού τμή¬ματος και των πλευρών του διχτύου υπάρχει ένα χοντρό συρματόσχοινο περιτυ¬λιγμένο με λεπτό κανάβινο σχοινί (κάτω γραντί), ενώ το αντίστοιχο του επάνω μέρους αποτελείται από χοντρή τζίβα (επάνω γραντί).
Το κάτω γραντί σέρνεται στο βυθό και παρασύρει κάθε ζωντανό οργανισμό που βρίσκεται στο δρόμο του.
Στο επάνω γραντί δένονται πολλές γυάλινες σφαίρες, που έχουν διάμετρο η καθεμιά 15 πόντους, που χρησιμεύουν να προκαλούν άνωση και να κρατούν τον μπούκο (στόμιο) του διχτύου ανοιχτό, όταν αυτό σέρνεται στο βυθό. Στις άκρες των φτερών του διχτύου είναι δεμένα δύο ξύλα (ματσόξυλα) από όπου ξεκινούν αντίστοιχα, από ένα συρματόσχοινο (μπαστουνόσχοινο) μήκους 50 οργυών το καθένα και φθάνουν μέχρι τις πόρτες. Οι πόρτες είναι δύο σιδερένιες πλάκες που σκοπό έχουν να ανοίγουν τα φτερά της τράτας, καθώς τη σέρνει το μηχανοκίνητο σκάφος, με την αντίσταση που εξασκούν στο νερό και επιπλέον κρατούν ανοιχτό το μπούκο (στόμιο) του διχτύου κατά την οριζόντια έννοια. Το όλο διχτυωτό εργαλείο σύρεται από δύο αντίστοιχα συρματόσχοινα που είναι τυλιγμένα στα τύμπανα του βιντζιού και που στερεώνονται κατά το ψάρεμα σε δύο προεξοχές από την πλευρά της μηχανότρατας.
Το δίχτυ καλάρετε ως εξής: Το σκάφος ακινητεί κάθετα προς τη διεύθυνση του ανέμου, ώστε να παρασύρεται από το ρεύμα. Στην αρχή ρίχνεται από τη μέση του σκάφους ο σάκος του διχτύου και στη συνέχεια τα υπόλοιπα τμήματα του καθώς και μερικές οργιές συρματόσχοινων. Αμέσως μετά μπαίνει σε κίνηση το σκάφος και ταυτόχρονα αφήνονται τα συρματόσχοινα από το Βίντσι, ώστε το δίχτυ να πλησιάσει το βυθό. Μόλις η άκρη των συρματόσχοινων ξεφύγει από τα τύμπα¬να του βιντζιού, η μηχανή του σκάφους σταματά και ο σιδερένιος χαλκάς, που βρίσκεται στο τέλος του συρματόσχοινου (ανάμεσα στο δίχτυ και την πόρτα) βρίσκει αντίσταση στον αντίστοιχο χαλκά των ζυγιών της πόρτας. Στερεώνεται το ενδιάμεσο σύρμα με τον αντίστοιχο κρίκο στην πόρτα, ελευθερώνεται η πόρτα από το καπόνι και αφήνεται στη θάλασσα με αρκετό σύρμα, ενώ παράλληλα μπαί¬νει μπρος η μηχανή και αφήνονται πλέον τα συρματόσχοινα για το τράβηγμα του διχτύου. Το μήκος των συρματόσχοινων είναι περίπου τριπλάσιο από το βάθος που θα ψαρέψει η μηχανότρατα. Έπειτα, με ένα γάντζο δεμένο σ' ένα σχοινί που περνά μέσα από ένα μακαρά (τροχαλία) της κουπαστής, τραβιούνται από το βαρούλκο τα δύο σύρματα και σύρονται προς την πρύμνη όπου τοποθετούνται μέσα σε μια σιδερένια αρπάγη. Από τη στιγμή αυτή αρχίζει το εργαλείο να ψαρεύ¬ει.
Η ταχύτητα με την οποία σέρνεται το δίχτυ στο βυθό είναι τρία (3) μίλια περίπου την ώρα. Η διάρκεια της καλάδας ποικίλει ανάλογα με την απόδοση του βυθού, συνήθως είναι μιας μέχρι δύο ώρες.
Με το εργαλείο αυτό που ψαρεύει τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, πιάνονται όλων των ειδών τα ψάρια που ζουν ατό βυθό. Τα κυριότερα είδη είναι οι μπακαλιάροι, οι σκορπίνες, τα χριστόψαρα, τα μπαρμπούνια, οι κουτσομούρες, οι γλώσσες, μαρίδες, τσέρουλες, λυθρίνια, τα χταπόδια κ.λπ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΤΙΩΝ ΜΗΧΑΝΟΤΡΑΤΑΣ
Άρθρο 9 παράγραφος 3 εδάφιο 2 ΚΑΝ (ΕΚ) 1967/2006
Από την 1η Ιουλίου 2008, τα δίχτυα πρέπει να αποτελούνται από τετράγωνα μάτια 40 mm στο σάκο ή, κατόπιν δεόντως αιτιολογημένου αιτήματος
του πλοιοκτήτη, από δίχτυα με ρομβοειδή μάτια 50 mm.
Σε σχέση με το προηγούμενο εδάφιο, τα αλιευτικά σκάφη επιτρέπεται να χρησιμοποιούν και να φέρουν επ’ αυτών μόνον έναν από τους δύο τύπους διχτυών.
Επιπλέον να διευκρινιστεί ότι απαγορεύεται η χρήση για σκοπό αλιείας και η διατήρηση επί του σκάφους συρόμενων διχτύων, εκτός εάν στο τμήμα του διχτύου που διαθέτει μικρότερα μάτια, το ελάχιστο μέγεθος ματιών του διχτύου σε τετράγωνα μάτια είναι 40 mm στο σάκο.

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΑΚΤΗ
ΚΑΝ(ΕΚ) 1967/2006
Άρθρο 13
Ελάχιστες αποστάσεις και βάθη για τη χρήση αλιευτικών εργαλείων
1. Η χρήση συρόμενων εργαλείων απαγορεύεται εντός 3 ναυτικών μιλίων από την ακτή ή εντός αποστάσεως από την ακτή μέχρι την ισοβαθή των 50 μέτρων στην περίπτωση που το βάθος αυτό συναντάται σε μικρότερη απόσταση από την ακτή.
2. Η χρήση διχτυών τράτας απαγορεύεται εντός 1,5 ναυτικού μιλίου από την ακτή.
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι το αλιευτικό εργαλείο μηχανότρατα απαγορεύεται να αλιεύει σε απόσταση μικρότερη του 1,5 ναυτικού μιλίου από την ακτή σε όλη την Ελληνική επικράτεια χωρίς εξαιρέσεις. Για να αλιεύει εντός της απόστασης μεταξύ του 1,5 νμ και των 3 νμ, απαιτείται ότι εντός αυτής απαντάται η ισοβαθής των 50 μέτρων. Σε αντίθετη περίπτωση όπου δηλαδή η ισοβαθής απαντάται έξω από τα 3 νμ, ως ελάχιστη απόσταση χρήσης του εργαλείου ορίζονται τα 3 νμ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1 Τεχνικοί όροι για τα προσαρτήματα και τον εξαρτισμό των διχτυών τράτας
Ορισμοί
Για τους σκοπούς του παρόντος παραρτήματος ορίζονται ως:
(α) «δικτύωμα πολλαπλού νήματος»: δικτύωμα που κατασκευάζεται από δύο ή περισσότερα νήματα, στο οποίο τα νήματα μπορούν να χωρίζονται μεταξύ των κόμβων χωρίς να αλλοιώνεται η δομή του νήματος,
(β) «δικτύωμα χωρίς κόμβους»: δίχτυ το οποίο αποτελείται από μάτια με τέσσερις πλευρές ίσου περίπου μήκους, στο οποίο οι γωνίες των ματιών σχηματίζονται από τη συνύφανση των νημάτων δύο παρακειμένων πλευρών του ματιού,
(γ) «δικτύωμα με τετράγωνα μάτια»: δικτύωμα αρθρωμένο κατά τέτοιο τρόπο ώστε, από τις δύο σειρές των παράλληλων γραμμών που σχηματίζονται από τις πλευρές του ματιού, η μία είναι παράλληλη και η άλλη κάθετη στον διαμήκη άξονα του διχτυού,
(δ) «σώμα τράτας»: το λεπτυνόμενο προς τα πίσω τμήμα του εμπρόσθιου μέρους ενός διχτυού τράτας,
(ε) «τεμάχιο επιμήκυνσης»: το μη λεπτυνόμενο προς τα πίσω τμήμα, το οποίο κατασκευάζεται από ένα ή περισσότερα φύλλα δικτυώματος, μεταξύ του σώματος της τράτας και του σάκου της τράτας,
(στ) «σάκος της τράτας» σημαίνει το πλέον οπίσθιο τμήμα ενός διχτυού τράτας, με δικτύωμα που έχει το ίδιο μέγεθος ματιών και παρουσιάζει είτε κυλινδρικό είτε κωνικό σχήμα, του οποίου οι εγκάρσιες διατομές είναι σχεδόν κυκλικές με την ίδια ή με φθίνουσα ακτίνα, αντίστοιχα.
(ζ) «σάκος σε σχήμα μπαλονιού»: σάκος της τράτας που αποτελείται από ένα ή περισσότερα ενωμένα φύλλα δικτυώματος, του αυτού μεγέθους ματιών, του οποίου ο αριθμός ματιών αυξάνεται προς το πλέον οπίσθιο τμήμα του εργαλείου προκαλώντας επέκταση του εγκάρσιου μήκους κατά τον διαμήκη άξονα του διχτυού και της περιφέρειας του σάκου,
(η) «θυλακοειδής σάκος»: σάκος του οποίου το κατακόρυφο ύψος μειώνεται προς το οπίσθιο μέρος του και του οποίου οι εγκάρσιες διατομές είναι σχεδόν ελλειψοειδείς με τον ίδιο ή φθίνοντα μεγάλο άξονα. Το πλέον οπίσθιο μέρος του σάκου αποτελείται είτε από ένα μόνον πτυσσόμενο φύλλο είτε από εγκάρσια, ως προς τον διαμήκη άξονα του διχτυού, ραφή του πλέον οπίσθιου ανώτερου και του πλέον οπίσθιου κατώτερο φύλλου,
(θ) «εγκάρσιο σχοινί ραφής»: εξωτερικό ή εσωτερικό σχοινί το οποίο εκτείνεται εγκαρσίως, σε σχέση με τον διαμήκη άξονα του διχτυού, στο πλέον οπίσθιο τμήμα του σάκου είτε κατά μήκος της σύνδεσης μεταξύδύο άνω και κάτω φύλλων ή κατά μήκος της κύρτωσης του απλού πλέον οπίσθιου φύλλου δικτυώματος. Το σχοινί αυτό μπορεί να είναι είτε προέκταση του πλευρικού σχοινιού ραφής είτε χωριστό σχοινί,
(ι) η «περιφέρεια-περίμετρος» οιασδήποτε διατομής σε δικτύωμα με ρομβοειδή μάτια ενός διχτυού τράτας, υπολογίζεται βάσει του αριθμού των ματιών σε αυτή τη διατομή επί το μέγεθος των ματιών τεντωμένων,
(ια) η «περιφέρεια-περίμετρος» οιασδήποτε διατομής σε δικτύωμα με τετράγωνα μάτια ενός διχτυού τράτας, υπολογίζεται βάσει του αριθμού των ματιών σε αυτή τη διατομή επί το μήκος της πλευράς του ματιού,

α) Επιτρεπόμενα προσαρτήματα σε δίχτυα τράτας
1. Με την επιφύλαξη του άρθρου 8 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3440/84, επιτρέπεται να χρησιμοποιείται είτε εγκάρσια, ως προς τον επιμήκη άξονα του διχτυού, είτε επιμήκης μηχανική διάταξη τύπου φερμουάρ προκειμένου να κλείνει το άνοιγμα για το άδειασμα του θυλακοειδούς σάκου.
2. Η εγκάρσια διάταξη τύπου φερμουάρ προσαρμόζεται σε απόσταση μέχρι 1 μέτρου το πολύ από τα οπίσθια μάτια του σάκου.

β) Απαιτήσεις εξαρτισμού
1. Απαγορεύεται η χρήση σάκου τύπου μπαλονιού σε δίχτυα τράτας. Σε οποιοδήποτε σάκο τράτας, ο αριθμός των ισομεγεθών ματιών σε οποιαδήποτε περιφέρεια του σάκου δεν πρέπει να αυξάνεται από το εμπρόσθιο προς το οπίσθιο άκρο.
2. Η περιφέρεια του πλέον οπίσθιου τμήματος του σώματος της τράτας (του λεπτυνόμενου προς τα πίσω τμήματος) ή του τεμαχίου επιμήκυνσης (του μη λεπτυνόμενου προς τα πίσω τμήματος) δεν θα είναι μικρότερη από την περιφέρεια του εμπρόσθιου άκρου του σάκου υπό την αυστηρή έννοια του όρου. Ειδικότερα, στην περίπτωση σάκου τράτας με τετράγωνα μάτια, η περιφέρεια του πλέον οπίσθιου τμήματος του σώματος της τράτας ή του τεμαχίου επιμήκυνσης θα είναι από 2 έως 4 φορές η περιφέρεια του εμπρόσθιου άκρου του σάκου υπό την αυστηρή έννοια του όρου.
3. Φύλλα δικτυώματος τετραγωνικών ματιών μπορούν να τοποθετούνται σε οποιοδήποτε συρόμενο δίχτυ, μπροστά από οποιοδήποτε τεμάχιο επιμήκυνσης ή σε οποιοδήποτε σημείο μεταξύ του εμπρόσθιου τμήματος οποιουδήποτε τεμαχίου επιμήκυνσης και του οπίσθιου τμήματος του σάκου της τράτας. Δεν πρέπει να φράζονται κατ’ οποιονδήποτε τρόπο είτε από εσωτερικά ή εξωτερικά προσαρτήματα. Πρέπει να είναι κατασκευασμένα από δικτύωμα χωρίς κόμβους ή από δικτύωμα με μη ολισθαίνοντες κόμβους, και πρέπει να τοποθετούνται κατά τέτοιο τρόπο ώστε τα μάτια να παραμένουν πάντοτε πλήρως ανοικτά κατά τη διάρκεια της αλιείας. Λεπτομερείς κανόνες για περαιτέρω τεχνικές προδιαγραφές των φύλλων δικτυώματος με τετράγωνα μάτια θεσπίζονται με τη διαδικασία του άρθρου 29 του παρόντος κανονισμού.
4. Κατ’ αναλογία, είναι δυνατόν να επιτρέπονται, με τη διαδικασία του άρθρου 29 του παρόντος κανονισμού, τεχνικές διατάξεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της επιλεξιμότητας των διχτυών τράτας, διαφορετικές από τις αναφερόμενες στο σημείο β.3 ανωτέρω.
5. Απαγορεύεται η ύπαρξη επί του σκάφους ή η χρήση οποιουδήποτε συρόμενου διχτυού, ο σάκος του οποίου είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από οποιοδήποτε τύπο υλικού δικτυώματος που δεν διαθέτει τετράγωνα ή ρομβοειδή μάτια εκτός αν επιτρέπεται σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 29 του ΚΑΝ (ΕΚ) 1967/2006.
6. Η παράγραφοι 4-5 δεν εφαρμόζονται στους γρίπους που σύρονται από τράτα και των οποίων ο σάκος έχει μέγεθος ματιών μικρότερο των 10 mm.
7. Κατά τροποποίηση του άρθρου 6 παράγραφος 4 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3440/84, το μέγεθος ματιού της θήκης ενίσχυσης δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 120 mm για τις μηχανότρατες βυθού εάν τα μάτια του σάκου της τράτας είναι μικρότερα από 60 mm. Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται μόνο στη Μεσόγειο Θάλασσα και δεν θίγει τις διατάξεις που ισχύουν σε άλλα κοινοτικά ύδατα. Εάν το μέγεθος των ματιών του σάκου της τράτας είναι
ίσο ή μεγαλύτερο από 60 mm, τότε εφαρμόζεται το άρθρο 6 παράγραφος 4 του κανονισμού (ΕΟΚ) αριθ. 3440/84.
08. Ο θυλακοειδής σάκος δεν πρέπει να διαθέτει περισσότερα του ενός ανοίγματα εκκένωσης.
9. Το μήκος του εγκάρσιου σχοινιού ραφής δεν πρέπει να είναι μικρότερο από το 20% της περιφέρειας του σάκου της τράτας.
10. Η περιφέρεια της ενισχυτικής θήκης, όπως ορίζεται στο άρθρο 6 του κανονισμού αριθ. 3440/84, δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 1,3 φορές την περιφέρεια του σάκου της τράτας για τα δίχτυα τρατών βυθού.
11. Απαγορεύεται η μεταφορά επί του σκάφους ή η χρήση οποιοδήποτε συρόμενου διχτυού, ο σάκος του οποίου είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από μονόινα υλικά δικτυώματος με πάχος νήματος άνω των 3,0 mm.
12. Απαγορεύεται η μεταφορά επί του σκάφους ή η χρήση οποιοδήποτε συρόμενου διχτυού, ο σάκος του οποίου είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από πολύινα υλικά δικτυώματος.
13. Απαγορεύεται η χρήση υλικών δικτυώματος με πάχος νήματος μεγαλύτερο των 6 mm σε οποιοδήποτε μέρος μιας τράτας βυθού.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ
ΒΔ 917/66
Αρθρο 3
Η αλιεία με το αλιευτικό εργαλείο μηχανότρατα απαγορεύεται τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο κάθε έτους.

Περιοχές που απαγορεύεται καθ` όλον το έτος η αλιεία.

Αρθρο 8.

Απαγορεύεται απολύτως καθ` όλον το έτος η αλιεία διά μηχανοτρατών εις τους κάτωθι κόλπους και θαλάσσιας περιοχάς:

1) Κόλπον Πόρτο - Λάγο: `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Μπαλούστρα και το Φανάριον.

2) Κόλπον Ιερισσού: `Εσωθεν της γραμμής την ενούσης την Ελευθερόνησον και το ακρωτήριον Πλατύ.

3)
4)
***Αι περιπτώσεις 3 και 4 κατηργήθησαν διά του άρθρου 1 του Β.Δ.50 της 26/30.1.1967 (Α 13).



5) Κόλπον Θεσσαλονίκης: `Εσωθεν της γραμμής την ενούσης το φάρον Μεγάλο Καραμπουρνού με την άκραν του έναντι ακρωτηρίου Βαρδάρης.

" 6) Δίαυλον Ωρεών και κόλπους Παγασητικόν, Μαλιακόν και Β. Ευβοϊκόν.

α) Εσωθεν της νοητής γραμμής της ενούσης τον Κάβον Τρίκερι με το χωρίον Κανατάδικα μέχρι και της νοητής της ενούσης την Σκάλαν των
Λουτρών Αιδηψού με το ακρωτήριον Κάλαμος του Β. Ευβοϊκού κόλπου συμπεριλαμβανομένων και των κόλπων Παγασητικού και Μαλιακού.

β) Εις τον κόλπον της Αταλάντης έσωθεν της νοητής γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Αρκίτσα με το ακρωτήριο Θεολόγος.

γ) Εσωθεν της γραμμής της ενούσης την `Ακραν Φάρος Κακοκεφαλή της Ευβοίας με την άκραν Καραβοφάναρο της Βοιωτίας μέχρι του στενού
του Ευρίπου."

***Η περίπτωσις 6 καταργουμένη αντικατεστάθη ως άνω διά του άρθρου 1 του Β.Δ. 50 της 26/30.1.1967 (Α` 13).

7) Κόλπον Νότιον Ευβοϊκόν: `Εσωθεν της γραμμής την ενούσης το ακρωτήριον Αγία Μαρίνα της Αττικής, την νοτιονανατολικήν άκραν της
νησίδος Καβαλιανής και την έναντι άκραν της Ευβοίας μέχρι του στενού του Ευρίπου.

08) Κόλπον Σαρωνικόν:
α) `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης την Δραπετσώνα, την νήσον Ψιττάλειαν και την νησίδα Αταλάντην, με την νοτίαν άκραν του μυχού των
Σεληνίων της Σαλαμίνος και της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Πετρίτι της Σαλαμίνος, μη την νησίαδα Ρεβυθούσαν και την έναντι ακτήν
της Αττικής.

β) `Εσωθεν της γραμμής την ενούσης το ακρωτήριον Πλακάκια της Αιγίνης την νησίδα Μετώπην και την Σκάλαν της νησίδος Αγκίστρι και της
γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Σκυλόμαγκας της νησίδος Αγγίστρι τον φάρον της νησίδος Μονή και ακρωτήριον Αγιος Σώστης παρά την Μονήν
Περδίκα της Αιγίνης.

9) Κόλπον Κορινιακόν:

α) `Εσωθεν της γραμμής την ενούσης το ακρωτήριον Ηραίον (Μελαγκάδι) με το Κιάτο μέχρι Ποσειδωνίας.

β) Εντός του κόλπου `Ασπρα Σπίτια (Αντικύρων) και έσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Πάγκαλος με την νοτίαν άκραν της νησίδος
Αμπελος και την έναντι ακτήν.

γ) Εντός του κόλπου Ιτέας (Σαλώνων) έσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Τράχηλος με το ακρωτήριον Κεφάλι.

δ) Εντός της θαλασσίας περιοχής της περικειομένης από της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Ρίον, με το ακρωτήριον Αντιρρίον, μέχρι της
γραμμής της ενούσης τον φανόν Ακρας Δρεπάνου της Αχαϊας με τον φανόν Ακρας Μόρνου Ναυπάκτου.


10) Κόλπον Αργολικόν:

α) `Εσωθεν της γραμμής την ενούσης το ακρωτήριον `Αστρους με το δυτικότερον άκρον της νησίδος Τολό (`Ακρα Μεγάλου).

β) `Εσωθεν της νοητής γραμμής του ακρωτηρίου Σκύλαιον - Αργολίδος ακρωτήριον Ζούρβα `Υδρας νοτιοδυτικής άκρας της νήσου `Υδρας, νοτίας
ακτής της νηχίσος Σπετσοπούλας δυτικών ακτών Σπετσών μέχρι δυτικών ακτών νησίδος Τολό.

11) Κόλπον Νεαπόλεως Βοιών (Επιδαύρου Λιμηράς): Εσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Φραγκοτής Ελαφονήσου με την έναντι ακτήν
Αγίου Ηλία.

12) Κόλπον Αμβακικόν: Εις ολόκληρον τον κόλπον έσωθεν της γραμμής την ενούσης το φρούριον της εξόδου του διαύλου Λευκάδος με το
ακρωτήριον Μύτικα της Πρεβέζης.

13) Κόλπον Αργοστολίου: `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον `Αγιος Γεώργιος με το ακρωτήριον Λαρδίγκον της έναντι
ακτής.

14) Εις την περιοχήν μεταξύ των νήσων Κεφαλληνίας και Ιθάκης και δη εις την περιοχήν την περικλειομένην μεταξύ των νοητών γραμμών των
ενουσών το ακρωτήριον Μύτικας της Κεφαλληνίας, με το έναντι ακρωτήριον Αγίου Ανδρέου Ιθάκης και το ακρωτήριον Φισκάρδου Κεφαλληνίας με το
έναντι ακρωτήριον Εξαγωγή Ιθάκης.

15) Εις τους κόλπους Γέρας, Καλλονής και Μούδρου.

16) Εις την περιοχήν του στενού μεταξύ των νήσων Πάρου και Νάξου και δη εις την περιοχήν την περικλειομένην μεταξύ των νοητών γραμμών των
ενουσών, το ανατολικόν άκρον της νησίδος Φιλέγκι-Πάρου με την νησίδα Βάκχος Νάξου και το ακρωτήριον Πύργος Πάρου με την νοτίαν άκραν της
νησίδος Τριάς και εν συνεχεία με την άκραν Κούρουπα Νάξου και

17) Κόλπον Κισσάμου: `Εσωθεν της νοητής γραμμής της ενούσης την κορυφήν Κεφάλα μετά της κορυφής Γερασκήνος.


Περιοχές που απαγορεύεται η αλιεία επί εννέα (9) μήνας.

Αρθρο 9.

Η ενέργεια αλιείας διά μηχανοτρατών απαγορεύεται εις τους κάτωθι κόλπους, κατά τους μήνας Μάρτιο μέχρι και του Νοεμβρίου εκάστου έτους.

1) Κόλπον Πατραϊκόν: `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Αραξος με την άκραν Σκρόφα της Αιτωλοακαρνανίας.

2) Κόλπον Σαρωνικόν: `Εσωθεν της νοητής γραμμής της ενούσης την Ακραν Κόγχην της νήσου Σαλαμίνος με την νησίδα Κλειδιού, ταύτην με την νησίδα Πετρονήσι και την έναντι αυτής ακτής της Πελοποννήσου.

Περιοχές που απαγορεύεται η αλιεία επί επτά (7) μήνας

Αρθρο 10.

Η διά μηχανοτρατών αλιεία απαγορεύεται απολύτων εις τους κάτωθι κόλπους και θαλασσίας περιοχάς κατά τους μήνας Απρίλιον μέχρι και του Οκτωβρίου εκάστου έτους.

"1) Κόλπου Καβάλας.
Εσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Βρασίδας του όρμου Ελευθερών και Παχύ της Νήσου Θάσου και της γραμμής της ενούσης
το Ακρωτήριον "Καλόγερος" της αυτής νήσου και τας εκβολάς του ποταμού Νέστου".

***Η εντός " " παρ. 1 αντικατεστάθη ως άνω διά του Π.Δ. 94/1975 (Α` 28).

2) Κόλπον Στρυμονικόν: `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης την Ελευθερόνησον με το Ακρωτήριον Απολωνίας (ακρωτήριον
Δεύτεροι).

3) Κόλπον Θερμαϊκόν: `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Επανωμής με την εκβολήν του Πηνειού ποταμού της Θεσσαλίας
(Τσάγεζι Πηνειού).

4) Κόλπον Ευβοϊκόν: `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης την νοτίαν άκραν Πεταλιών με το Πόρτο Ράφτη.

5) Κόλπον Σαρωνικόν: `Εσωθεν της νοητής γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Ζωστήρ Αττικής με την νοτίαν άκραν της νησίδος
Φλέβες ταύτην με το ακρωτήριον Πύργος της νήσου Αιγίνης, ταύτην με το ακρωτήριον `Αγιος Γεώργιος της χερσονήσου Μεθάνων

6) Στενόν Κερκύρας: `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Αμφίπαγος της Κερκύρας με την νησίδα Σύββοτο μέχρι του Β.Α.
άκρου της Κερκύρας.

7) ***Η παρ. 7 κατηργήθη υπό του άρθρου μόνου παρ.2 του Π.Δ. 555/1979 (Α` 174).

08) Κόλπον Λαγανά (Ζακύνθου): `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης τα ακρωτήρια Μαραθιάς και Γέρακος.

9) Κόλπον Κισσάμου: `Εσωθεν της γραμμής της ενούσης τα ακρωτήρια Γραμβούσα και Σπίθα.

"10. Κόλπον Τορωναίον (Κασσάνδρας).
Εσωθεν της γραμμής της ενούσης το ακρωτήριον Κάνιστρον (Καλογριάς) με το ακρωτήριον Δρέπανον".



11. Κόλπον Βόρειον Ευβοϊκόν.

`Εσωθεν της νοητής γραμμής της ενούσης την Σκάλαν Λουτρών Αιδηψού με το ακρωτήριον Αρκίτσα και τούτο με το ακρωτήριον
Θεολόγος, μέχρι της νοητής γραμμής της ενούσης την άκραν Φάρος Κακοκεφαλή με την άκραν Καραβοφάναρο της Βοιωτίας."

***Αι εντός " " περιπτώσεις 10 και 11 προσετέθησαν ως άνω διά του άρθρου 2 του Β.Δ. 50 της 26/30.1.1967 (Α` 13).

ΑΛΙΕΙΑ ΑΦΡΟΨΑΡΩΝ ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΟΤΡΑΤΕΣ
Τέλος θα πρέπει να τονίσουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 1 του ΒΔ 917/66, αλιεία με μηχανότρατες θεωρείται η αλιεία με συρόμενα δίχτυα στο βυθό από μηχανοκίνητα σκάφη που βρίσκονται σε κίνηση.
Εφόσον η αλιεία διενεργείται με τον καθοριζόμενο ανωτέρω τρόπο δηλαδή εφόσον τα δίχτυα σύρονται στο βυθό και οι διαστάσεις είναι οι νόμιμες δεν θα πρέπει στο πραγματοποιούμενο αλίευμα να υπάρχει ποσοστό αφρόψαρων (πχ γαύρος, σαρδέλα κλπ) μεγαλύτερο του 5 %.
Κατά συνέπεια κάθε παρέκκλιση από την διάταξη του άρθρου 1 του ΒΔ 917/66, εξ αποτελέσματος διαπιστούμενης, δηλαδή εφόσον στο αλίευμα υπάρχει μεγάλη ποσότητα αφρόψαρων και σε κάθε περίπτωση ανώτερη του 5 % του συνολικού αλιεύματος, αποτελεί αξιόποινη πράξη και σαν τέτοια θα πρέπει να βεβαιώνεται προκειμένου να επιβάλλονται οι νόμιμες κυρώσεις. (αρ. 279294/13/2001 εγκύκλιο Υπουργείου Γεωργίας)






Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Μηχανότρατα
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Hellenic Coast Guard :: Ενότητες :: Αλιεία :: Επαγγελματική Αλιεία :: Νομοθεσία-Βοηθήματα-
Μετάβαση σε: