Καλησπερα σας και συγνώμη για την αναμονή αλλά λογω υπηρεσιακών αναγκών μείναμε μακρυα από το φόρουμ μας.
Λοιπόν ξεκινάμε.
Σύμφωνα με το ΠΔ 373/85 προβλέπεται η σημαία και ο σημαντήρας που ανεφερε ο Λεωνίδας για τους υποβρύχιους ψαροντουφεκάδες.
Απο την στιγμή που υπάρχει νομοθετική ρύθμιση το όργανο πρέπει να πράξει τον έλεγχο βάση της νομοθεσίας. Αναγκαίο και μη εξαιρετέο.
Πλην όμως, από την στιγμη που για καλό δικό σου χρησιμοποιείς κόκινο χρώμα, δεν θα τα χαλάσετε πιστεύω στα χρώματα αλλά στην παντελή απουσία του σημαντήρα.
Και τώρα ακουστε με.
Στο ΠΔ 227/2003 το οποίο τροποποίησε το ΠΔ 86/98 περι οστρακαλιείας αναφέρεται στο αρθρο 1 ότι κ"ατά τη διάρκεια της κατάδυσης το σκάφος πρέπει να φέρει τα σήματα και
σχήματα που προβλέπονται από τον Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Συγκρούσεων (ΔΚΑΣ)
και
το Διεθνή Κώδικα Σημάτων".
Και πάμε λοιπόν στον ΔΚΑΣ (Διεθνής Κωδικας Αποφυγής Συγκρουσεων στην Θαλασσα. Εκει λοιπόν προβλέπεται σημαία τυπου "Α" που έχει το εξής σχήμα.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]Το προαναφερόμενο ΠΔ λεει αυτα που πρβλέπονται από τον ΔΚΑΣ. Σωστά; Οι δύτες όμως των οστρακαλιευτικών βάζουν την εξής σημαία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]Η τελευταία υοδηλωνει : Ένας
δύτης κάτω, είναι μια σημαία που χρησιμοποιείται στο νερό για να δείξει ότι υπάρχει δύτης
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] κάτω.
Είναι κόκκινο με λευκή ρίγα από την επάνω αριστερή γωνία στην κάτω
δεξιά γωνία, και σχεδιάστηκε και εισήχθη το 1956 από τον βετεράνο του
Ναυτικού Ντένζελ Dockery James. Μπορεί να τοποθετηθεί σε μια βάρκα ή σε μια επιφάνεια δείκτης σημαντηρα. Πρακτική για την επιλογή της σημαίας δεν είναι ομοιόμορφη σε όλο τον κόσμο. Σε ορισμένες χώρες, η πρακτική είναι η χρήση του σηματος "Α" αντ 'αυτού.
Τωρα θα μου πειτε γιατί σας τα λεω αυτά. Ναι εχετε δίκιο είμαι λίγο κουραστικός αλλά η πολυνομία καμια φορά μπερδεύει. Εγω πάντως όσο κι ανβγω λάθος αν η σημαία κι ο σημαντηρας θα ηταν κόκινος αντί για κίτρινος λίγο θα μ ενδιέφερε αφου το ζητουμενο θα ήταν η προφύλαξή σας.
Τωρα στο θέμα απομάκρυνσης των ταχυπλόων από σας θα σας αναλύσω τα εξής:
α) Στο άρθρο 4 παρ. 3 του ΓΚΛ 20 (ΦΕΚ 444Β/99) προβλέπεται :
"Η κυκλοφορία του ταχύπλοου σκάφους, εφόσον δεν ορίζεται
διαφορετικά από άλλες διατάξεις του παρόντος Κανονισμού, απαγορεύεται :
α) σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος
των πλωτών σημαντήρων του άρθρου 26, που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα
οποία φθάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές
εγκαταστάσεις. β) σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από
το συνηθισμένο σημείο στο οποίο φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι στις
θαλάσσιες περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες. γ) σε
κάθε περίπτωση με ταχύτητα μεγαλύτερη των πέντε (5) κόμβων σε απόσταση
μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από την ακτογραμμή στις περιοχές
που δεν υπάρχουν λουόμενοι".
β) Στο άρθρο 3 παρ.3 του ΠΔ 373/85 προβλέπεται: "Οι ερασιτέχνες υποβρύχιοι ψαράδες, όταν είναι σε κατάδυση,
υποχρεούνται να φέρουν έναν επιπλέοντα σημαντήρα (πλαστικό), χρώματος
κίτρινου, ο οποίος να φέρει μία σημαία κίτρινη με διαγώνια κόκκινη
γραμμή, στην οποία να αναγράφονται τα ψηφία Υ.Δ. (Υποβρύχια
Δραστηριότητα) και ο οποίος πρέπει να είναι ορατός με κανονικές
συνθήκες από απόσταση 300 τουλάχιστον μέτρων. Εάν ο υποβρύχιος ψαράς
συνοδεύεται από πλωτό μέσο, η σημαία αυτή πρέπει να είναι στερεωμένη με
εμφανές σημείο πάνω στο μέσο αυτό. Ο υποβρύχιος ψαράς συνοδεύεται από
πλωτό μέσο, η σημαία αυτή πρέπει να είναι στερεωμένη σε εμφανές σημείο
πάνω στο μέσο αυτό. Ο υποβρύχιος ψαράς πρέπει να κινείται σε μία ακτίνα
50 μέτρων από τη σημαντήρα ή το πλωτό μέσο".
γ) Στο άρθρο 241 του ΓΚΛ προβλεπεται: "Πλοια τα οποία πλεουν σε περιοχές οπου εκτελείται υποβρύχια αλιεία ή δραστηριοτης οφείλουν να απομακρύνοντα εγκαιρα της περιοχής αυτής".
Από τα ανωτερω προκυπτουν ότι:
Οι αναφερόμενοι στο αρθρο 3 παρ. 4 του ΓΚΛ 20 πλωτοι σημαντηρες καταδεικνύουν το σημείο το οποιο φτανουν συνηθως κολυμπώντας οι λουόμενοι σε μια λουτρική εγκατάσταση.
Ο αναφερόμενος στο αρθρο 3 παρ.3 του ΠΔ 373/85 σημαντηρας καταδυκνείει το σημείο στο οποίο καταδύεται ο αλιεας. Ακολούθως στην ίδια διάταξη αναφέρονται και ως σημεία στα οποία φθάνει συνηθως κολυμπώντας ο ενασχολουμενος με υποβρύχια αλιεία, αυτά που προκύπτουν κάθε φορά που ο υποβρύχιος αλιέας απομακρύνεται (50) μετρα απο τον υποψη σημαντηρα. Δηλαδη με κέντρο (σημείο αναφοράς) τον προαναφερόμενο σημαντήρα και ακτίνα 50 μετρων δημιουργειται ενας νοητός κύκλος, τα όρια του οποίου αντιστοιχούν στα σημεία που φθάνει συνήθως κολυμπωντας ο υποβρύχιος αλιεας.
γ) Στην αναφερόμενη διάταξη του άρθρου 241 του ΓΚΛ δεν εχει ορισθεί απόσταση απομάκρυνσης του σκάφους από τον υποβρυχιο αλιεα.
δ) Κατόπιν των ανωτέρω εκτεθέντων και κατα αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 παρ. 3 του ΓΚΛ 20 σε συνδυασμό με το άρθρο 3 παρ.3 του ΠΔ 373/85, ταχύπλοο σκάφος το οποίο διαπλέει πλησίον ατόμου ασχολούμενου με υποβρύχια αλιεία, η υπαρξη του οποίου δύναται να επισημανθεί από τον χειριστή του σκαφους, από την απόσταση των 300 μετρων, εφείλει πέρα των υποχρεώσεων του, που αφορουν την τηρηση της δεουσας προσοχής προς αποφυγή ατυχήματος, να διαπλέει σε απόσταση τουλάχιστον 150 μετρων από τον πλωτό σημαντήρα του υποβρύχιου αλιέα.
Η απόσταση αυτή προκύπτει από το άθροισμα της απόστασης των 100 μέτρων από τους σημαντήρες των λουομενων στις λουτρικές εγκαταστάσεις και της μεγιστης απόστασης που δύναται να απομακρυνθεί από την σημαδουρα του ο υποβρύχιος αλιέας.
Εγκύκλιος 2119.3/79/2005/11-10-2005 ΥΕΝ/ΔΛΑ Α΄.
Για το τελευταιο ερώτημα του giodem λέω ξεκάθαρα ότι ο καθε ένας πρεπει να έχει τον σημαντήρα του για τους ανωτέρω λογους αποστάσεων.
Σας κουρασα λιγακι;
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]