Hellenic Coast Guard
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.



 
ΑρχικήΑρχική  ΦόρουμΦόρουμ  ΑναζήτησηΑναζήτηση  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  
Σημαντικό -- Exclamation ΠΡΟΦΙΛ

 

 Δορυφορικό Συστημα Καταγραφής Στιγματος (VMS)

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Fisherman
Διαχειριστές
Διαχειριστές
Fisherman


Αριθμός μηνυμάτων : 686
Ημερομηνία εγγραφής : 08/07/2012
Τόπος : ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Δορυφορικό Συστημα Καταγραφής Στιγματος (VMS) Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Δορυφορικό Συστημα Καταγραφής Στιγματος (VMS)   Δορυφορικό Συστημα Καταγραφής Στιγματος (VMS) Icon_minitimeΚυρ 22 Ιουλ 2012 - 21:46

ΚΑΝ(ΕΚ) 1224/2009

Άρθρο 9

Σύστημα παρακολούθησης σκαφών

1. Τα κράτη μέλη θέτουν σε λειτουργία δορυφορικό Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών για την ουσιαστική παρακολούθηση των δραστηριοτήτων των αλιευτικών σκαφών τα οποία φέρουν τη σημαία τους, όπου και αν βρίσκονται, και των αλιευτικών δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στα ύδατά τους.

2. Με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που περιέχονται στα πολυετή σχέδια, σε αλιευτικό σκάφος συνολικού μήκους 12 μέτρων και άνω εγκαθίστανται συσκευές πλήρους λειτουργίας, οι οποίες επιτρέπουν τον αυτόματο εντοπισμό του σκάφους και την αναγνώρισή του από το Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών, μέσω της διαβίβασης του γεωγραφικού του στίγματος σε τακτά διαστήματα. Οι εν λόγω συσκευές δίνουν επίσης στο κέντρο παρακολούθησης αλιείας του κράτους μέλους σημαίας τη δυνατότητα εντοπισμού του αλιευτικού σκάφους με διαδοχική σταθμοσκόπηση. Για τα αλιευτικά σκάφη συνολικού μήκους 12 μέτρων ή περισσότερο και κάτω των 15 μέτρων, εφαρμόζονται οι διατάξεις του παρόντος άρθρου από την 1η Ιανουαρίου 2012.

3. Όταν ένα αλιευτικό σκάφος βρίσκεται στα ύδατα άλλου κράτους μέλους, το κράτος μέλος σημαίας διαθέτει τα στοιχεία του Συστήματος Παρακολούθησης Σκαφών για το εν λόγω σκάφος μέσω αυτόματης διαβίβασης στο κέντρο παρακολούθησης αλιείας των παράκτιων κρατών μελών. Τα δεδομένα του Συστήματος Παρακολούθησης Σκαφών διατίθενται επίσης στο κράτος μέλος στους λιμένες του οποίου ένα αλιευτικό σκάφος είναι πιθανόν να εκφορτώσει τα αλιεύματά του, κατόπιν αιτήματος του κράτους αυτού, ή στα ύδατα του οποίου το αλιευτικό σκάφος είναι πιθανόν να συνεχίσει τις αλιευτικές του δραστηριότητες.

4. Εάν ένα κοινοτικό αλιευτικό σκάφος δραστηριοποιείται στα ύδατα τρίτης χώρας ή σε περιοχές της ανοικτής θάλασσας όπου οι αλιευτικοί πόροι αποτελούν αντικείμενο διαχείρισης από διεθνή οργανισμό και εφόσον το προβλέπει η συμφωνία με την εν λόγω τρίτη χώρα ή οι ισχύοντες κανόνες του εν λόγω διεθνούς οργανισμού, τα δεδομένα αυτά διατίθενται επίσης στην εν λόγω χώρα ή στον εν λόγω οργανισμό.

5. Τα κράτη μέλη δύνανται να απαλλάσσουν τα κοινοτικά αλιευτικά σκάφη συνολικού μήκους κάτω των 15 μέτρων που φέρουν τη σημαία τους από την απαίτηση εξοπλισμού με Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών εφόσον:

α) δραστηριοποιούνται αποκλειστικά εντός της θαλάσσιας επικράτειας του κράτους μέλους σημαίας, ή

β) δεν παραμένουν ποτέ για χρονικό διάστημα άνω των 24 ωρών στη θάλασσα, αρχής γενομένης από τον χρόνο αναχώρησης έως την επιστροφή στον λιμένα.

6. Στα αλιευτικά σκάφη τρίτων χωρών συνολικού μήκους 12 μέτρων και άνω και στα βοηθητικά αλιευτικά σκάφη τρίτων χωρών που συμμετέχουν σε δραστηριότητες βοηθητικές των αλιευτικών δραστηριοτήτων και δραστηριοποιούνται σε κοινοτικά ύδατα, εγκαθίστανται συσκευές πλήρους λειτουργίας, οι οποίες επιτρέπουν τον αυτόματο εντοπισμό και την αναγνώριση των σκαφών αυτών από το Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών, μέσω της διαβίβασης του γεωγραφικού τους στίγματος σε τακτά διαστήματα, όπως ισχύει για τα κοινοτικά αλιευτικά σκάφη.

7. Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν τη λειτουργία Κέντρων Παρακολούθησης Αλιείας (ΚΠΑ) που παρακολουθούν τις αλιευτικές δραστηριότητες και την αλιευτική προσπάθεια. Το Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας ενός κράτους μέλους παρακολουθεί τα αλιευτικά σκάφη που φέρουν τη σημαία του εν λόγω κράτους, ανεξάρτητα από τα ύδατα στα οποία δραστηριοποιούνται ή από το λιμάνι στο οποίο ευρίσκονται, καθώς και τα κοινοτικά αλιευτικά σκάφη που φέρουν σημαία άλλων κρατών μελών και τα αλιευτικά σκάφη τρίτων χωρών, που υπόκεινται στο Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών, το οποία ασκούν δραστηριότητα στα ύδατα που βρίσκονται στην επικράτεια ή στη δικαιοδοσία του εν λόγω κράτους μέλους.

8. Κάθε κράτος μέλος σημαίας ορίζει τις αρμόδιες αρχές που είναι υπεύθυνες για το Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας και λαμβάνει τα ενδεδειγμένα μέτρα για να εξασφαλίσει ότι το Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας που εδρεύει σε αυτό έχει επανδρωθεί με το κατάλληλο προσωπικό και είναι εξοπλισμένο με υλισμικό και λογισμικό υπολογιστών που διευκολύνουν την αυτόματη επεξεργασία και την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων. Τα κράτη μέλη προβλέπουν την εφαρμογή διαδικασιών αντιγράφων ασφαλείας και ανάκτησης των δεδομένων σε περίπτωση βλάβης του συστήματος. Τα κράτη μέλη είναι δυνατόν να διευθύνουν κοινό Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας.

9. Τα κράτη μέλη μπορούν να επιβάλλουν ή να επιτρέπουν στα αλιευτικά που φέρουν τη σημαία τους να εξοπλίσουν το σκάφος με Σύστημα Παρακολούθησης Σκαφών.

ΚΑΝ(ΕΚ) 404/2011

ΚΕΦΑΛΑΙΟ IV

Σύστημα παρακολούθησης σκαφών

Άρθρο 18

Απαίτηση για τις συσκευές δορυφορικού εντοπισμού σε αλιευτικά σκάφη της ΕΕ

1. Με την επιφύλαξη του άρθρου 25 παράγραφος 3 κανένα αλιευτικό σκάφος της ΕΕ που υπόκειται στο σύστημα ΣΠΣ, δεν επιτρέπεται να αναχωρεί από λιμένα χωρίς να διαθέτει εγκατεστημένη πλήρως λειτουργούσα συσκευή δορυφορικού εντοπισμού.

2. Όταν κάποιο αλιευτικό σκάφος της ΕΕ είναι ελλιμενισμένο, η συσκευή δορυφορικού εντοπισμού είναι δυνατόν να βρίσκεται εκτός λειτουργίας μόνο στις εξής περιπτώσεις:

α) μετά από προηγούμενη ενημέρωση του κέντρου παρακολούθησης αλιείας (ΚΠΑ) του κράτους μέλους σημαίας και του ΚΠΑ του παράκτιου κράτους μέλους, και

β) εφόσον από την επόμενη έκθεση διαπιστώνεται ότι το αλιευτικό σκάφος της ΕΕ δεν άλλαξε θέση σε σχέση με την προηγούμενη έκθεση.

Οι αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους σημαίας μπορεί να επιτρέψουν την αντικατάσταση της προηγούμενης ενημέρωσης που αναφέρεται στο στοιχείο α) με αυτόματο μήνυμα VMS ή συναγερμό που ενεργοποιεί το σύστημα, τα οποία αναφέρουν ότι το αλιευτικό σκάφος της ΕΕ βρίσκεται εντός προκαθορισθείσας γεωγραφικής περιοχής λιμένα.

3. Το παρόν κεφάλαιο δεν εφαρμόζεται στα αλιευτικά σκάφη της ΕΕ που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε εκμεταλλεύσεις υδατοκαλλιέργειας.

Άρθρο 19

Χαρακτηριστικά συσκευών δορυφορικού εντοπισμού

1. Οι συσκευές δορυφορικού εντοπισμού που είναι εγκατεστημένες επί αλιευτικών σκαφών της ΕΕ εξασφαλίζουν την αυτόματη και σε τακτά διαστήματα διαβίβαση στο κέντρο παρακολούθησης σκαφών (ΚΠΑ) του κράτους μέλους σημαίας, δεδομένων που αφορούν:

α) τα στοιχεία ταυτότητας του αλιευτικού σκάφους·

β) το πλέον πρόσφατο γεωγραφικό στίγμα του αλιευτικού σκάφους, με σφάλμα στίγματος μικρότερο των 500 μέτρων, με ποσοστό αξιοπιστίας 99 %·

γ) την ημερομηνία και την ώρα καθορισμού του εν λόγω στίγματος του αλιευτικού σκάφους (εκφρασμένη σε συντονισμένη παγκόσμια ώρα "UTC"), και

δ) τη στιγμιαία ταχύτητα και την κατεύθυνση του αλιευτικού σκάφους.

2. Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι οι συσκευές δορυφορικού εντοπισμού αποκλείουν την εισαγωγή ή εξαγωγή εσφαλμένου στίγματος και δεν πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να παρακαμφθούν χειροκίνητα.

Άρθρο 20

Ευθύνη των πλοιάρχων σε ό,τι αφορά τις συσκευές δορυφορικού εντοπισμού

1. Οι πλοίαρχοι των αλιευτικών σκαφών της ΕΕ εξασφαλίζουν ότι οι συσκευές δορυφορικού εντοπισμού λειτουργούν πλήρως ανά πάσα στιγμή και ότι διαβιβάζονται τα στοιχεία που αναφέρονται στο άρθρο 19 παράγραφος 1 του παρόντος κανονισμού.

2. Με την επιφύλαξη του άρθρου 26 παράγραφος 1 του παρόντος κανονισμού, οι πλοίαρχοι των αλιευτικών σκαφών της ΕΕ εξασφαλίζουν ιδίως ότι:

α) τα δεδομένα δεν αλλοιώνονται με κανένα τρόπο·

β) η κεραία ή οι κεραίες που συνδέονται με τις συσκευές δορυφορικού εντοπισμού δεν παρεμποδίζονται, αποσυνδέονται ή διακόπτονται κατά κανένα τρόπο·

γ) η πηγή τροφοδοσίας των συσκευών δορυφορικού εντοπισμού δεν διακόπτεται κατά κανέναν τρόπο, και

δ) η συσκευή δορυφορικού εντοπισμού δεν απομακρύνεται από το αλιευτικό σκάφος.

3. Απαγορεύεται η καταστροφή, βλάβη, διακοπή λειτουργίας της συσκευής δορυφορικού εντοπισμού ή η με κάθε τρόπο επέμβαση σε αυτήν, εκτός αν οι αρμόδιες αρχές του κράτους σημαίας έχουν δώσει σχετική άδεια για την επισκευή ή αντικατάστασή της.

Άρθρο 21

Μέτρα ελέγχου που πρέπει να θεσπίζονται από τα κράτη μέλη σημαίας

Κάθε κράτος μέλος σημαίας εξασφαλίζει συνεχή και συστηματική παρακολούθηση και έλεγχο της ακρίβειας των δεδομένων που ορίζονται στο άρθρο 19 του παρόντος κανονισμού και ενεργεί άμεσα σε κάθε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι τα δεδομένα είναι ανακριβή ή ελλιπή.

Άρθρο 22

Συχνότητα διαβίβασης δεδομένων

1. Κάθε κράτος μέλος εξασφαλίζει ότι το ΚΠΑ του λαμβάνει μέσω του ΣΠΣ τουλάχιστον μία φορά κάθε δύο ώρες, τις πληροφορίες που αναφέρονται στο άρθρο 19 του παρόντος κανονισμού και αφορούν τα αλιευτικά του σκάφη. Το ΚΠΑ είναι δυνατόν να αποφασίσει να απαιτήσει τη διαβίβαση των πληροφοριών σε βραχύτερα χρονικά διαστήματα.

2. Το ΚΠΑ έχει την δυνατότητα να εντοπίσει το πραγματικό στίγμα καθενός από τα αλιευτικά σκάφη του.

Άρθρο 23

Παρακολούθηση της εισόδου σε και εξόδου από συγκεκριμένες περιοχές

Κάθε κράτος μέλος εξασφαλίζει ότι το ΚΠΑ του παρακολουθεί μέσω δεδομένων του ΣΠΣ, και για τα αλιευτικά σκάφη του, την ημερομηνία και την ώρα εισόδου σε και εξόδου από:

α) οποιεσδήποτε θαλάσσιες περιοχές, στις οποίες εφαρμόζονται ειδικοί κανόνες πρόσβασης σε ύδατα και πόρους·

β) περιοχές απαγόρευσης αλιείας που ορίζονται στο άρθρο 50 του κανονισμού ελέγχου·

γ) περιοχές διακανονισμού των περιφερειακών οργανώσεων διαχείρισης αλιείας, στις οποίες η Ευρωπαϊκή Ένωση ή ορισμένα κράτη μέλη είναι συμβαλλόμενα μέρη·

δ) ύδατα που υπόκεινται στην κυριαρχία ή τη δικαιοδοσία τρίτης χώρας.

Άρθρο 24

Διαβίβαση δεδομένων στο παράκτιο κράτος μέλος

1. Το ΣΠΣ που έχει θεσπίσει κάθε κράτος μέλος διασφαλίζει την αυτόματη διαβίβαση στο ΚΠΑ παράκτιου κράτους μέλους των δεδομένων που πρέπει να διαβιβάζονται σύμφωνα με το άρθρο 19 του παρόντος κανονισμού όσον αφορά τα αλιευτικά του σκάφη κατά τον χρόνο τον οποίο βρίσκονται στα ύδατα του παράκτιου κράτους μέλους. Αυτή η διαβίβαση δεδομένων γίνεται ταυτόχρονα με τη διαβίβαση στο ΚΠΑ του κράτους μέλους σημαίας και σύμφωνα με τη μορφή που παρατίθεται στο παράρτημα V.

2. Παράκτια κράτη μέλη που παρακολουθούν από κοινού μία περιοχή, μπορούν να ορίζουν έναν κοινό προορισμό για τη διαβίβαση των δεδομένων τα οποία πρέπει να διαβιβάζονται σύμφωνα με το άρθρο 19 του παρόντος κανονισμού. Ενημερώνουν σχετικά την Επιτροπή και τα άλλα κράτη μέλη.

3. Κάθε κράτος μέλος διαβιβάζει στα άλλα κράτη μέλη και στην Επιτροπή, σε μορφή συμβατή, εφόσον είναι δυνατόν, με το Παγκόσμιο Γεωδαιτικό Σύστημα 1984 (WGS 84) πλήρη κατάλογο των συντεταγμένων γεωγραφικού πλάτους και γεωγραφικού μήκους που οριοθετούν την αποκλειστική οικονομική του ζώνη ή την αποκλειστική αλιευτική του ζώνη. Επίσης κοινοποιεί στα άλλα κράτη μέλη και στην Επιτροπή τυχόν μεταβολές αυτών των συντεταγμένων. Εναλλακτικώς, τα κράτη μέλη δύνανται να δημοσιεύουν τον κατάλογο αυτό στον ιστότοπο που ορίζεται στο άρθρο 115 του κανονισμού ελέγχου.

4. Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν τον αποτελεσματικό συντονισμό των αρμόδιων αρχών τους όσον αφορά τη διαβίβαση δεδομένων του ΣΠΣ σύμφωνα με το άρθρο 9 παράγραφος 3 του κανονισμού ελέγχου, μεταξύ άλλων μέσω της θέσπισης σαφών και κατάλληλα τεκμηριωμένων διαδικασιών για αυτόν τον σκοπό.

Άρθρο 25

Τεχνική βλάβη ή μη λειτουργία συσκευής δορυφορικού εντοπισμού

1. Σε περίπτωση τεχνικής βλάβης ή μη λειτουργίας μιας συσκευής δορυφορικού εντοπισμού που είναι εγκατεστημένη σε αλιευτικό σκάφος της ΕΕ, ο πλοίαρχος ή ο εκπρόσωπός του, αρχής γενομένης από την ώρα διαπίστωσης του συμβάντος ή από την ώρα που ενημερώθηκε σύμφωνα με την παράγραφο 4 ή το άρθρο 26 παράγραφος 1 του παρόντος κανονισμού, διαβιβάζει κάθε τέσσερις ώρες, στο ΚΠΑ του κράτους μέλους σημαίας το επικαιροποιημένο γεωγραφικό στίγμα του σκάφους με κατάλληλο μέσο τηλεπικοινωνίας. Τα κράτη μέλη αποφασίζουν σχετικά με τα μέσα τηλεπικοινωνίας που χρησιμοποιούνται και τα αναφέρουν στον ιστότοπο, όπως ορίζεται στο άρθρο 115 του κανονισμού ελέγχου.

2. Το ΚΠΑ του κράτους μέλους σημαίας καταχωρίζει το γεωγραφικό στίγμα που ορίζεται στην παράγραφο 1 στη βάση δεδομένων του ΣΠΣ κατά τη λήψη του και χωρίς καθυστέρηση. Τα χειροκίνητα δεδομένα του ΣΠΣ που καταχωρίζονται σε βάση δεδομένων διακρίνονται σαφώς από τα αυτόματα μηνύματα. Εφόσον χρειάζεται, αυτά τα χειροκίνητα δεδομένα του ΣΠΣ διαβιβάζονται χωρίς καθυστέρηση στα παράκτια κράτη μέλη.

3. Μετά από τεχνική βλάβη ή μη λειτουργία της συσκευής δορυφορικού εντοπισμού, κανένα αλιευτικό σκάφος της ΕΕ δεν μπορεί να αποπλεύσει από λιμένα πριν διαπιστωθεί από τις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους σημαίας ότι η συσκευή δορυφορικού εντοπισμού που είναι εγκαταστημένη επί του σκάφους λειτουργεί ικανοποιητικά. Κατά παρέκκλιση, το ΚΠΑ του κράτους μέλους σημαίας δύναται να επιτρέψει στα αλιευτικά σκάφη του να αποπλεύσουν από τον λιμένα παρόλο που δεν λειτουργεί η συσκευή δορυφορικού εντοπισμού, προκειμένου να την επιδιορθώσουν ή να την αντικαταστήσουν.

4. Οι αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους σημαίας, ή κατά περίπτωση, του παράκτιου κράτους μέλους εξασφαλίζουν ότι ο πλοίαρχος ή το πλοιοκτήτης του σκάφους, ή ο αντιπρόσωπός τους, ενημερώνεται στην περίπτωση που η συσκευή δορυφορικού εντοπισμού, η οποία είναι εγκαταστημένη επί αλιευτικού σκάφους της ΕΕ, εμφανίζει δυσλειτουργία ή δεν λειτουργεί πλήρως.

5. Η απομάκρυνση της συσκευής δορυφορικού εντοπισμού προς τον σκοπό της επισκευής ή της αντικατάστασής της υπόκειται στην έγκριση των αρμόδιων αρχών του κράτους μέλους σημαίας.

Άρθρο 26

Μη λήψη δεδομένων

1. Στην περίπτωση που το ΚΠΑ ενός κράτους μέλους σημαίας δεν έχει λάβει επί δώδεκα συνεχόμενες ώρες διαβιβάσεις δεδομένων σύμφωνα με τα άρθρα 22 ή 25 παράγραφος 1 του παρόντος κανονισμού, ειδοποιεί το ταχύτερο δυνατόν τον πλοίαρχο ή τον φορέα εκμετάλλευσης του αλιευτικού σκάφους της ΕΕ ή τον εκπρόσωπο(-ους) τους. Σε περίπτωση που για συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος της ΕΕ η κατάσταση αυτή επαναληφθεί περισσότερο από τρεις φορές κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους, το κράτος μέλος σημαίας διασφαλίζει ότι η συσκευή δορυφορικού εντοπισμού του εν λόγω αλιευτικού σκάφους ελέγχεται ενδελεχώς. Το κράτος μέλος σημαίας διερευνά το ζήτημα προκειμένου να καθορίσει κατά πόσον ο εξοπλισμός έχει υποστεί παραποίηση. Κατά παρέκκλιση του άρθρου 20 παράγραφος 2 στοιχείο δ) του παρόντος κανονισμού, αυτό είναι δυνατόν να οδηγήσει σε αφαίρεση του υπόψη εξοπλισμού προς εξέταση.

2. Όταν το ΚΠΑ ενός κράτους μέλους σημαίας δεν έχει λάβει επί δώδεκα ώρες διαβιβάσεις δεδομένων σύμφωνα με τα άρθρα 22 ή 25 παράγραφος 1 του παρόντος κανονισμού, και το τελευταίο ληφθέν στίγμα ήταν στα ύδατα άλλου κράτους μέλους, ενημερώνει σχετικά το ταχύτερο δυνατόν το ΚΠΑ του εν λόγω παράκτιου κράτους μέλους

3. Όταν οι αρμόδιες αρχές ενός παράκτιου κράτους μέλους διοπτεύσουν αλιευτικό σκάφος της ΕΕ στα ύδατά τους και δεν έχουν λάβει δεδομένα σύμφωνα με το άρθρο 24 παράγραφος 1 ή το άρθρο 25 παράγραφος 2 του παρόντος κανονισμού, ενημερώνουν σχετικά τον πλοίαρχο του αλιευτικού σκάφους και το ΚΠΑ του κράτους μέλους σημαίας.

Άρθρο 27

Παρακολούθηση και καταγραφή των αλιευτικών δραστηριοτήτων

1. Τα κράτη μέλη χρησιμοποιούν τα δεδομένα που λαμβάνουν σύμφωνα με το άρθρο 22, το άρθρο 24 παράγραφος 1 και το άρθρο 25 του παρόντος κανονισμού για την αποτελεσματική παρακολούθηση των αλιευτικών δραστηριοτήτων των αλιευτικών σκαφών.

2. Τα κράτη μέλη σημαίας:

α) εξασφαλίζουν ότι τα δεδομένα που λαμβάνονται σύμφωνα με το παρόν κεφάλαιο καταγράφονται σε μορφή αναγνώσιμη από ηλεκτρονικό υπολογιστή και αποθηκεύονται με ασφαλή τρόπο σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων για τρία έτη τουλάχιστον·

β) λαμβάνουν όλα τα αναγκαία μέτρα για να εξασφαλίσουν ότι χρησιμοποιούνται μόνο για επίσημους σκοπούς, και

γ) λαμβάνουν όλα τα αναγκαία τεχνικά μέτρα για να προστατεύσουν τα εν λόγω δεδομένα από τυχαία ή παράνομη καταστροφή, τυχαία απώλεια, υποβάθμιση, διανομή ή πρόσβαση σε αυτά από μη εξουσιοδοτημένα άτομα.

Άρθρο 28

Πρόσβαση της Επιτροπής στα δεδομένα

Η Επιτροπή μπορεί να ζητήσει από τα κράτη μέλη σύμφωνα με το άρθρο 111 παράγραφος 1 στοιχείο α) του κανονισμού ελέγχου να εξασφαλίσουν την αυτόματη διαβίβαση στην Επιτροπή ή στον φορέα που έχει ορίσει η ίδια, των δεδομένων που πρέπει να παρασχεθούν σύμφωνα με το άρθρο 19 του παρόντος κανονισμού όσον αφορά μια συγκεκριμένη ομάδα αλιευτικών σκαφών και εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Αυτή η διαβίβαση δεδομένων γίνεται ταυτόχρονα με τη λήψη από το ΚΠΑ του κράτους μέλους σημαίας και σύμφωνα με τη μορφή που παρατίθεται στο παράρτημα V.



Αριθμ. 162252-07 (ΦΕΚ Β΄ 86/30.01.2007)
Δορυφορική παρακολούθηση επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών, υποχρεώσεις κυβερνητών, μέσω του "Κέντρου Παρακολούθησης Αλιείας" του Υ.Ε.Ν. όπως έχει τροποποιηθεί με την με ΥΑ 176764-09 και ισχύει.


Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 2732/1999 "Διεπαγγελματικές Οργανώσεις και ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Γεωργίας" (ΦΕΚ 154/Α).

β) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 "Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα (ΦΕΚ 98/Α).

2. Τον Κανονισμό (ΕΟΚ) αριθ. 2847/1993 του Συμβουλίου, "Για τη θέσπιση συστήματος ελέγχου της κοινής αλιευτικής πολιτικής", όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

3. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1447/1999 του Συμβουλίου, "Περί πίνακος ενεργειών που θίγουν σοβαρά τους κανόνες της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής".

4. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2371/2002 του Συμβουλίου, "Για τη διατήρηση και βιώσιμη εκμετάλλευση των αλιευτικών πόρων στο πλαίσιο της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής".

5. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 2244/2003 της Επιτροπής, "Για τη θέσπιση λεπτομερών διατάξεων όσον αφορά τα δορυφορικά συστήματα παρακολούθησης σκαφών".

6. Την υπ` αριθ. 3147/4.1.1999 απόφαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας "Οργάνωση και Λειτουργία Κέντρου Παρακολούθησης Αλιείας" (ΦΕΚ 2221/Β`).

7. Την υπ` αριθμ. 242/2006 γνώμη του Συμβουλίου Αλιείας.

8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

ΑΡΘΡΟ 1

Δορυφορική Συσκευή Καταγραφής Στίγματος (Δ.Σ.Κ.Σ.)

Όλα τα με ελληνική σημαία επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη, τα οποία είναι εφοδιασμένα με άδεια αλιείας και έχουν συνολικό μήκος άνω των 15 μέτρων, ή ανεξαρτήτως μήκους εφόσον φέρουν το εργαλείο μηχανότρατα, υποχρεούνται στην τοποθέτηση της Δορυφορικής Συσκευής Καταγραφής Στίγματος (Δ.Σ.Κ.Σ, blue box - V.M.S) ανεξάρτητα από το εργαλείο με το οποίο δραστηριοποιούνται, οπουδήποτε κι` αν αλιεύουν, εντός ή εκτός των χωρικών υδάτων.



ΑΡΘΡΟ 2

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΩΝ

1. Οι κυβερνήτες, των αναφερομένων στο άρθρο 1 της παρούσας αλιευτικών σκαφών, υποχρεούνται όπως μεριμνούν ώστε να εξασφαλίζεται:

α) Η συνεχής και απρόσκοπτη λειτουργία της Δ.Σ.Κ.Σ.
β) Η ανάληψη των τηλεπικοινωνιών της Δ.Σ.Κ.Σ. με το Κ.Π.Α.
γ) Η μη αλλοίωση των δεδομένων που καταγράφονται και αποστέλλονται με τη Δ.Σ.Κ.Σ.
δ) Η μη παρεμπόδιση της κεραίας που συνδέεται με τη Δ.Σ.Κ.Σ. Προς τούτο με ευθύνη του ιδιοκτήτη του αλιευτικού σκάφους, η Δ.Σ.Κ.Σ. του αλιευτικού σκάφους, τοποθετείται σε σημείο που να μην παρεμποδίζεται η λειτουργία της από άλλες κεραίες ή συσκευές που είναι εγκατεστημένες στο σκάφος και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις που αφορούν τις επικοινωνίες.
ε) Η μη διακοπή της πηγής τροφοδοσίας της Δ.Σ.Κ.Σ,
στ) Η μη απομάκρυνση της Δ.Σ.Κ.Σ από το σκάφος, πλην εξαιρετικών περιπτώσεων, εφόσον προηγηθεί ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη της οικείας Λιμενικής Αρχής.
ζ) Η επισκευή της Δ.Σ.Κ.Σ σε περίπτωση βλάβης και η αποκατάσταση της λειτουργίας της.
η) Η με πρωτοβουλία τους συνεχής επικοινωνία με το Κ.Π.Α. του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τη διαπίστωση της κανονικής λειτουργίας της Δ.Σ.Κ.Σ και της αποστολής στιγμάτων σ` αυτό.

*** Με την ΥΑ 176764/2009(ΦΕΚ Β 2064/24.9.2009) η παράγραφος 1η του άρθρου 2, τροποποιείται ως άνω.


2. Απαγορεύεται η καταστροφή, η βλάβη, η διακοπή λειτουργίας της Δ.Σ.Κ.Σ ή η με κάθε τρόπο παρέμβαση σε αυτή.



ΑΡΘΡΟ 3

ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ - ΖΩΝΗ

1. Σε περίπτωση, που κατά τη διάρκεια του πλου παραστεί ανάγκη το αλιευτικό σκάφος να εισέλθει σε απαγορευμένη για την αλιεία περιοχή - ζώνη, ο κυβερνήτης υποχρεούται να προβαίνει σε σχετική ημερολογιακή εγγραφή και με κάθε πρόσφορο μέσο (τηλεμοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, ή ασύρματο κλπ) να αναφέρει στην πλησιέστερη αρμόδια Λιμενική Αρχή για την περιοχή, τα εξής:

α) Τα πλήρη στοιχεία του σκάφους, τα στοιχεία κυβερνήτη, τηλέφωνο επικοινωνίας με τον κυβερνήτη.

β) Το χρόνο εισόδου στην απαγορευμένη περιοχή - ζώνη.

γ) Την αιτία και τους λόγους της εισόδου στην απαγορευμένη περιοχή - ζώνη.

δ) Τον εκτιμώμενο χρόνο παραμονής στην απαγορευμένη περιοχή - ζώνη. ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ

ε) Το χρόνο εξόδου από την απαγορευμένη περιοχή - ζώνη.

2. "Μη ενημέρωση της οικείας Λιμενικής Αρχής θεωρείται ως διενέργεια αλιείας και επιβάλλονται οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 6 της παρούσας. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που αφορούν ενέργειες έρευνας-διάσωσης, ασφάλειας ναυσιπλοΐας, ο κυβερνήτης δύναται να εισέλθει σε απαγορευμένη περιοχή-ζώνη ενημερώνοντας ταυτόχρονα την οικεία Λιμενική Αρχή ή το Κέντρο Παρακολούθησης Αλιείας του ΥΕΝΑΝΠ".

*** Με την ΥΑ 176764/2009(ΦΕΚ Β 2064/24.9.2009) η παράγραφος 1δ. διαγράφεται και η παράγραφος 2 αντικαθίσταται ως άνω.



ΑΡΘΡΟ 4

ΒΛΑΒΗ Ή ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ Δ.Σ.Κ.Σ.

1. Σε περίπτωση βλάβης ή τεχνικής ανεπάρκειας της Δ.Σ.Κ.Σ., που είναι εγκατεστημένη σε αλιευτικό σκάφος, με αποτέλεσμα τη μη λειτουργία αυτής, ο πλοιοκτήτης - ιδιοκτήτης του σκάφους ή ο νόμιμος εκπρόσωπος τους ανά μία (1) ώρα με κάθε πρόσφορο μέσο (τηλεμοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλέφωνο, ή ασύρματο κλπ) διαβιβάζουν στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή στην περιοχή αρμοδιότητας της οποίας δραστηριοποιείται το σκάφος "σκάφος από την ώρα διαπίστωσης" του ως άνω προβλήματος, τα εξής:

α) "το επικαιροποιημένο τρέχον γεωγραφικό στίγμα του σκάφους"


β) την ταχύτητα του σκάφους.

2. Η διενέργεια αλιείας από σκάφη των οποίων η Δ.Σ.Κ.Σ. παρουσιάζει βλάβη, τεχνική ανεπάρκεια ή μη λειτουργία, δύναται να επιτραπεί από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, εφόσον πληρούνται οι όροι της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου και όχι πέραν των δεκαπέντε (15) ημερών. Η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να εκτίνεται μέχρι τις τριάντα (30) ημέρες στην περίπτωση αποστολής για επισκευή της Δ.Σ.Κ.Σ. στο εξωτερικό.

*** Με την νεώτερη τροποποιητική ΥΑ 176764/2009 (ΦΕΚ Β 2064/24.9.2009), διορθώνεται η παράγραφος 1, αντικαθίσταται η παράγραφος 1α και η παράγραφος 1β. Επίσης τροποποιείται και η παράγραφος 2 (Βλ. κείμενο ανωτέρω).


ΑΡΘΡΟ 5

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ

1. Οι πληροφορίες (τα δεδομένα) των ειδικών μέσων ηλεκτρονικής παρακολούθησης και τηλεανίχνευσης του "Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής" , Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης & Πληροφοριών Κυκλοφορίας Πλοίων (V.T.M.I.S) αποτελούν υλικό βεβαίωσης της παράβασης, της εκάστοτε ισχύουσας Κοινοτικής και Εθνικής Αλιευτικής Νομοθεσίας στα πλαίσια εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν.δ. 420/1970, όπως αυτό ισχύει.

2. Για την εφαρμογή της παρούσας, ως Κ.Π.Α. ορίζονται οι σταθμοί εργασίας (work stations) "που στεγάζονται στην Κεντρική και στις περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής".

3. "Κάθε παράβαση που βεβαιώνεται, στοιχειοθετείται με ανάλογη εκτύπωση υλικού τεκμηρίωσης, του οποίου μπορεί να λαμβάνει γνώση ο παραβάτης".

4. Το εν λόγω έντυπο υλικό τεκμηρίωσης περιλαμβάνει τα εξής:

α) Την υποτύπωση της περιοχής του συμβάντος όπως έχει καταγραφεί στον ηλεκτρονικού χάρτη του Δ.Σ.Κ.Σ.

β) Το χρόνο του συμβάντος.

γ) Τα πλήρη στοιχεία του εμπλεκόμενου αλιευτικού σκάφους.

δ) Την εκτύπωση του ειδικού αρχείου παρακολούθησης του ιστορικού του
αλιευτικού σκάφους.

5. "Σε περίπτωση που ο παραβάτης αμφισβητεί την ακρίβεια των μετρήσεων του υλικού τεκμηρίωσης, μπορεί να αιτείται από την Λιμενική Αρχή, στην τοπική αρμοδιότητα της οποίας τελέστηκε η παράβαση:

α) για παραβάσεις ισοβαθούς, την επαναμέτρηση με επιτόπια διαπίστωση, από διατιθέμενο πλωτό μέσο της Υπηρεσίας, ή, εναλλακτικά εφόσον αυτό δεν καθίσταται εφικτό, από το α/κ σκάφος με το οποίο διαπιστώθηκε η τελεσθείσα παράβαση, παρουσία οργάνου της Λιμενικής Αρχής.

β) για παραβάσεις που αφορούν απόσταση, η οποία κυμαίνεται εντός των 500 μέτρων από το ανώτατο όριο που περικλείει την καθοριζόμενη ανά περιοχή απαγορευμένη ζώνη, την επαναμέτρηση με επιτόπια διαπίστωση, από διατιθέμενο πλωτό μέσο της Υπηρεσίας, ή, εναλλακτικά εφόσον αυτό δεν καθίσταται εφικτό, από το α/κ σκάφος με το οποίο διαπιστώθηκε η τελεσθείσα παράβαση, παρουσία οργάνου της Λιμενικής Αρχής.


*** Με την ΥΑ 176764/2009 (ΦΕΚ Β 2064/24.9.2009) διορθώνεται η παράγραφος 1, αντικαθίσταται η παράγραφος 2, συμπληρώνεται η παράγραφος 3 και προστίθεται παράγραφος 5 ως άνω.

ΑΡΘΡΟ 6

ΚΥΡΩΣΕΙΣ

1. Οι παραβάτες της παρούσας τιμωρούνται με τις διοικητικές ποινές που προβλέπονται στο άρθρο 11 του ν.δ. 420/1970 (ΦΕΚ 27/Α), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 2040/1992 (ΦΕΚ 70/Α) και όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 2332/1995 (ΦΕΚ 181/Α`).

2. Από το Κ.Π.Α. διαβιβάζεται σηματική διαταγή διαπίστωσης της παράβασης μαζί με το αναφερόμενο στην παρ. 4 του άρθρου 5 της παρούσας υλικό τεκμηρίωσης, στην κατά τόπο αρμόδια Λιμενική Αρχή, για την εκκίνηση της διαδικασίας επιβολής των ως άνω διοικητικών ποινών.

*** Με την νεώτερη τροποποιητική ΥΑ 176764/2009 (ΦΕΚ Β 2064/24.9.2009), η παρ. 2 αναδιατυπώνεται ως άνω.



ΑΡΘΡΟ 7

Η υπ` αριθμ. 287089/10.8.2001 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας "Δορυφορική παρακολούθηση επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών" (ΦΕΚ 1102/Β`) καταργείται.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

"Αθήνα, 8 Ιανουαρίου 2007"


***ΠΡΟΣΟΧΗ: Με διόρθωση σφαλμάτων που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 309 Β΄/2007, διορθώθηκε ως άνω η ημερομηνία από το εσφαλμένο "Αθήνα, 8 Ιανουαρίου 2006" στο σωστό "Αθήνα, 8 Ιανουαρίου 2007"

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ



Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Δορυφορικό Συστημα Καταγραφής Στιγματος (VMS)
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Νέο Σύστημα Τιμωρίας Παραβάσεων
» Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Σκαφών (ΑΙS)

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Hellenic Coast Guard :: Ενότητες :: Αλιεία :: Επαγγελματική Αλιεία :: Νομοθεσία-Βοηθήματα-
Μετάβαση σε: