Ναι δεν υπαρχει κανένας περιορισμός και στο λεω ΥΠΕΥΘΥΝΑ γιατί τον τελευταίο καιρό ακουγονται πολύ κάτι τέτοια τα οποία φυσικά θεωρώ ως κακόγουστα αστεία και τα οποία μόνο γέλιο μπορουν να φέρουν!
Ο επαγγελματίας όταν ρίξει τα δίχτυα του, τα οποία είναι υποχρεωμένος να φέρουν την σήμανση που προβλέπεται από τον ΚΑΝ (ΕΚ) 1224/2009 και τον ΚΑΝ (ΕΚ) 404/2011, μπορεί να τα σηκώσει όποτε εκείνος θέλει αφου δεν (ε) δεν υπάρχει κανένας μα κανένας χρονικός περιορισμός.
Εξαίρεση αποτελεί το άρθρο 48 του ΚΑΝ (ΕΚ) 1224/2009 στο οποίο όμως γίνεται μνεία για ανάσυρση απωλεσθέντων εργαλείων και καμμία σχέση δεν εχει με αυτό το ερώτημα, απλά το παραθέτω, ως ένα δείγμα πρόβλεψης αλιευτικών εργαλείων τα οποία είναι ποντισμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Επίσης ο κάθε επαγγελματίας έχει δικαίωμα να σηκώσει τα δίχτυα του πχ τώρα, να τα ξεψαρίσει και να τα ξαναρίξει αμέσως μετά το ξεψάρισμα. Συνηθως τα αφήνουν από το απόγευμα της προηγούμενης μέχρι το πρωί της επομένης.
Οποιος λοιπόν σας κάνει τέτοιες καταγγελίες, απλά πείτε του ότι δεν υφίσταται ΚΑΜΜΙΑ νομοθεσία και περιορισμός!!!!
Και για του λόγου το αληθές η μονη μνεία που γίνεται σε αλιευτικά εργαλεία:
ΚΑΝ(ΕΚ) 1224/2009
Άρθρο 48
Ανάσυρση απωλεσθέντων εργαλείων
1. Κάθε κοινοτικό αλιευτικό σκάφος πρέπει να διαθέτει επ’ αυτού εξοπλισμό για την ανάσυρση απωλεσθέντων εργαλείων.
2. Ο πλοίαρχος που έχει απωλέσει εργαλεία ή μέρος αυτών επιχειρεί να τα ανασύρει το συντομότερο δυνατόν.
3. Εάν τα απωλεσθέντα εργαλεία δεν μπορούν να ανασυρθούν, ο πλοίαρχος του σκάφους ενημερώνει την αρμόδια αρχή του κράτους μέλους σημαίας του το οποίο ενημερώνει στη συνέχεια την αρμόδια αρχή του παράκτιου κράτους μέλους εντός 24 ωρών σχετικά με τα εξής:
α) τον εξωτερικό αριθμό ταυτοποίησης και την ονομασία του αλιευτικού σκάφους∙
β) το είδος των απωλεσθέντων εργαλείων∙
γ) πότε απωλέσθησαν τα εργαλεία∙
δ) το γεωγραφικό στίγμα όπου απωλέσθησαν τα εργαλεία∙
ε) τα μέτρα που ελήφθησαν για την ανάσυρση των εργαλείων.
4. Εάν τα εργαλεία που ανασύρουν οι αρμόδιες αρχές των κρατών μελών δεν έχουν αναφερθεί ως απωλεσθέντα, οι ίδιες αρχές μπορούν να απαιτήσουν το κόστος από τον πλοίαρχο του αλιευτικού σκάφους που απώλεσε τα εργαλεία.